ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Αθήνα, 11η Ιουλίου 2024
Θέμα: Ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων κατά τον Ιούνιο 2024.
Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα και από την αρχή του έτους έχουν ως εξής:
Ιούνιος 2024 |
Ιούνιος 2023 |
Μεταβολή 2024/2023 |
|
Καινούργια επιβατικά |
14.152 |
13.393 |
+5,7% |
Καινούργια φορτηγά
(ελαφρά και βαρέα) |
1.444 |
1.258 |
+14,8% |
Καινούργια λεωφορεία |
40 |
37 |
+8,1% |
Ιανουάριος – Ιούνιος 2024 |
Ιανουάριος – Ιούνιος 2023 |
Μεταβολή 2024/2023 |
|
Καινούργια επιβατικά |
78.025 |
70.361 |
+10,9% |
Καινούργια φορτηγά
(ελαφρά και βαρέα) |
5.899 |
5.937 |
-0,6% |
Καινούργια λεωφορεία |
503 |
141 |
+256,7% |
Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, ως τον Ιούνιο, έχει ως εξής:
Segment |
Ιούνιος 2024 |
Ιούνιος 2023 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
Ιανουάριος – Ιούνιος 2024 |
Ιανουάριος – Ιούνιος 2023 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
A |
8,2% |
4,7% |
+3,5 |
7,2% |
5,7% |
+1,6 |
A-SUV |
6,1% |
3,3% |
+2,9 |
4,5% |
2,0% |
+2,5 |
(A TOTAL) |
(14,3%) |
(8,0%) |
(+6,4) |
(11,7%) |
(7,6%) |
(+4,1) |
B |
23,7% |
24,6% |
-0,9 |
25,0% |
28,1% |
-3,0 |
B-SUV |
34,3% |
27,2% |
+7,2 |
30,9% |
25,2% |
+5,7 |
(B TOTAL) |
(58,1%) |
(51,8%) |
(+6,3) |
(55,9%) |
(53,3%) |
(+2,7) |
C |
4,7% |
11,7% |
-7,0 |
6,8% |
9,3% |
-2,5 |
C-SUV |
16,3% |
20,0% |
-3,7 |
17,9% |
21,4% |
-3,4 |
(C TOTAL) |
(21,0%) |
(31,7%) |
(-10,7) |
(24,8%) |
(30,7%) |
(-5,9) |
D |
1,8% |
1,4% |
+0,4 |
1,6% |
1,3% |
+0,3 |
D-SUV |
3,1% |
4,8% |
-1,7 |
3,7% |
5,3% |
-1,6 |
(D TOTAL) |
(4,9%) |
(6,2%) |
(-1,3) |
(5,3%) |
(6,6%) |
(-1,3) |
E |
0,2% |
0,1% |
+0,0 |
0,1% |
0,1% |
+0,0 |
E-SUV |
0,3% |
0,3% |
-0,0 |
0,4% |
0,3% |
+0,0 |
(E TOTAL) |
(0,4%) |
(0,4%) |
(+0,0) |
(0,5%) |
(0,4%) |
(+0,1) |
F-G |
0,1% |
0,1% |
+0,0 |
0,1% |
0,1% |
-0,0 |
F-G-SUV |
0,2% |
0,3% |
-0,0 |
0,2% |
0,3% |
-0,0 |
(F-G TOTAL) |
(0,3%) |
(0,4%) |
(-0,0) |
(0,4%) |
(0,4%) |
(-0,1) |
SPORTS |
0,1% |
0,6% |
-0,5 |
0,2% |
0,4% |
-0,2 |
MPV |
0,0% |
0,1% |
-0,1 |
0,0% |
0,1% |
-0,1 |
MPV-M/COMBI |
0,8% |
0,9% |
-0,1 |
1,2% |
0,6% |
+0,6 |
(SUV TOTAL) |
(60,4%) |
(55,8%) |
(+4,6) |
(57,6%) |
(54,4%) |
(+3,2) |
100,0% |
100,0% |
0,0 |
100,0% |
100,0% |
0,0) |
Ιούνιος 2024 |
Ιούνιος 2023 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
Ιανουάριος – Ιούνιος 2024 |
Ιανουάριος – Ιούνιος 2023 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
Μερίδιο αγοράς στην ΕΕ Ιαν.-Μάι. ‘24 |
|
Βενζίνη |
36,9% |
43,9% |
-6,9 |
40,7% |
45,1% |
-4,4 |
35,5% |
Πετρέλαιο |
7,3% |
13,5% |
-6,2 |
9,2% |
14,2% |
-5,0 |
12,9% |
Υβριδικά (HEV) |
45,6% |
30,4% |
+15,2 |
39,3% |
28,4% |
+10,9 |
29,2% |
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) |
9,5% |
9,9% |
-0,4 |
9,5% |
9,7% |
-0,3 |
19,2% |
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) |
0,0% |
0,4% |
-0,4 |
0,0% |
0,3% |
-0,3 |
3,2% |
Υγραέριο
(αμιγώς ή διπλού καυσίμου) |
0,7% |
2,0% |
-1,3 |
1,4% |
2,3% |
-0,9 |
Σε επίπεδο ΕΕ, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε για τον Μάιο ως εξής:
Μάιος 2024 |
Μάιος 2023 |
Μεταβολή |
Ιανουάριος- Μάιος 2024 |
Ιανουάριος- Μάιος 2023 |
Μεταβολή |
|
ΕΕ(1) |
911.697 |
939.521 |
-3,0% |
4.594.493 |
4.394.450 |
+4,6% |
ΕΕ 14(2) |
790.780 |
825.428 |
-4,2% |
4.006.506 |
3.854.582 |
+3,9% |
ΕΕ(1) + EFTA(3) |
945.223 |
977.010 |
-3,3% |
4.741.524 |
4.551.670 |
+4,2% |
Ελλάδα |
13.760 |
12.957 |
+6,2% |
63.873 |
56.968 |
+12,1% |
(1) ΕΕ των 27.
(2) Μέλη της ΕΕ ως το 2004.
(3) Νορβηγία, Ισλανδία και Ελβετία.
Για να κατεβάσετε το αρχείο πατήστε εδώ