ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Αθήνα, 12η Απριλίου 2022

 

 

 

Θέμα: Ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων κατά το Μάρτιο 2022.

 

Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα και από την αρχή του έτους έχουν ως εξής:

Μάρτιος 2022

Μάρτιος 2021

Μεταβολή 2022/2021

Καινούργια επιβατικά

8.418

8.984

-6,3%

Καινούργια φορτηγά

(ελαφρά και βαρέα)

830

1.119

-25,8%

Καινούργια λεωφορεία

22

19

+15,8%

Ιανουάριος – Μάρτιος 2022

Ιανουάριος – Μάρτιος 2021

Μεταβολή

2022/2021

Καινούργια επιβατικά

22.435

23.439

-4,3%

Καινούργια φορτηγά

(ελαφρά και βαρέα)

2.173

2.572

-15,5%

Καινούργια λεωφορεία

37

59

-37,3%

Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, ως το Μάρτιο, έχει ως εξής:

Segment

Μάρτιος 2022

Μάρτιος 2021

Διαφορά

(μονάδες μεριδίου)

Ιανουάριος -Μάρτιος 2022

Ιανουάριος –Μάρτιος 2021

Διαφορά

(μονάδες μεριδίου)

A

8,4%

9,6%

-1,1

7,8%

7,9%

-0,1

A-SUV

1,1%

1,5%

-0,4

0,9%

1,3%

-0,4

A TOTAL

9,5%

11,0%

-1,5

8,7%

9,1%

-0,4

B

25,6%

30,1%

-4,4

23,7%

30,8%

-7,1

B-SUV

24,1%

19,4%

+4,7

27,7%

19,9%

+7,8

B TOTAL

49,7%

49,4%

+0,3

51,3%

50,7%

+0,7

C

9,2%

12,4%

-3,2

9,3%

12,8%

-3,5

C-SUV

23,6%

20,2%

+3,4

23,7%

21,3%

+2,4

C TOTAL

32,8%

32,7%

+0,1

32,9%

34,1%

-1,1

D

1,6%

3,0%

-1,4

1,3%

2,2%

-0,9

D-SUV

4,7%

2,5%

+2,3

4,1%

2,4%

+1,6

D TOTAL

6,3%

5,5%

+0,9

5,4%

4,6%

+0,8

E

0,1%

0,1%

-0,0

0,1%

0,1%

+0,0

E-SUV

0,5%

0,3%

+0,1

0,4%

0,5%

+0,0

E TOTAL

0,6%

0,4%

+0,1

0,6%

0,6%

+0,0

F-G

0,0%

0,0%

+0,0

0,1%

0,0%

+0,0

F-G-SUV

0,2%

0,1%

+0,1

0,2%

0,1%

+0,1

F-G TOTAL

0,3%

0,1%

+0,2

0,3%

0,1%

+0,2

SPORTS

0,2%

0,1%

+0,1

0,1%

0,1%

+0,0

MPV

0,1%

0,1%

+0,0

0,1%

0,1%

+0,0

MPV-M/COMBI

0,5%

0,7%

-0,2

0,6%

0,6%

+0,0

 

100,0%

100,0%

0,0

100,0%

100,0%

0,0

(Εκ των οποίων SUV

54,2%

44,0%

+10,2

56,9%

45,4%

+11,6)

Μάρτιος 2022

Μάρτιος 2021

Διαφορά (μονάδες μεριδίου)

Ιανουάριος –

Μάρτιος 2022

Ιανουάριος –

Μάρτιος 2021

Διαφορά (μονάδες μεριδίου) Μερίδιο αγοράς

στην ΕΕ

Ιαν.-Δεκ. ‘21*

Μερίδιο αγοράς

στην ΕΕ

Ιαν.-Δεκ. ‘20*

Διαφορά (μονάδες μεριδίου)

Βενζίνη

46,2%

49,8%

-3,7

45,3%

49,1%

-3,8

40,2%

47,8%

-7,6

Πετρέλαιο

14,9%

21,4%

-6,5

15,3%

21,5%

-6,2

19,7%

28,1%

-8,4

Υβριδικά (HEV)

27,2%

20,7%

+6,6

27,6%

21,6%

+6,0

19,7%

12,0%

+7,7

Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV)

9,4%

6,4%

+3,0

7,9%

5,5%

+2,4

18,1%

10,6%

+7,5

Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου)

0,7%

1,1%

-0,5

0,9%

1,4%

-0,5

2,3%

1,6%

+0,8

Υγραέριο

(αμιγώς ή διπλού καυσίμου)

1,6%

0,5%

+1,1

3,0%

0,9%

+2,1

*Εκδίδονται σε 3μηνιαία βάση

 

Σε επίπεδο ΕΕ, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε ως και το Φεβρουάριο ως εξής:

Φεβρουάριος 2022

Φεβρουάριος 2021

Μεταβολή

Ιανουάριος –Φεβρουάριος 2022

Ιανουάριος –Φεβρουάριος 2021

Μεταβολή

ΕΕ(1)

719.465

771.349

-6,7%

1.401.960

1.497.760

-6,4%

ΕΕ 14(2)

633.488

679.799

-6,8%

1.232.010

1.325.773

-7,1%

ΕΕ(1) + EFTA(3)

745.034

798.721

-6,7%

1.452.269

1.551.142

-6,4%

Ελλάδα

8.495

6.689

+27,0%

14.017

14.455

-3,0%

(1) ΕΕ των 27, εκτός της Μάλτας, που δεν αποδίδει στοιχεία σε μηνιαία βάση.

(2) Μέλη της ΕΕ ως το 2004.

(3) Νορβηγία, Ισλανδία και Ελβετία.

Για να κατεβάσετε το αρχείο πατήστε εδώ