ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Αθήνα, 11η Ιουνίου 2021

 

 

 

Θέμα: Ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων κατά το Μάιο 2021.

 

Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα και από την αρχή του έτους έχουν ως εξής:

Μάιος 2021
Μάιος 2020
Μάιος 2019
Μεταβολή 2021/2020
Μεταβολή 2021/2019
Καινούργια επιβατικά
10.850
4.497
13.832
+141,3%
-21,6%
Καινούργια φορτηγά

(ελαφρά και βαρέα)

933
522
740
+78,7%
+26,1%
Καινούργια λεωφορεία
47
5
67
+840,0%
-29,9%
Καινούργια δίκυκλα

(πλέον των 50 cc)

5.395
3.655
4.845
+47,6%
+11,4%
 
Ιανουάριος – Μάιος 2021
Ιανουάριος – Μάιος 2020
Ιανουάριος – Μάιος 2019
Μεταβολή Ιαν.-Μάι. 2021/2020
Μεταβολή Ιαν.-Μάι. 2021/2019
Καινούργια επιβατικά
44.487
28.321
52.424
+57,1%
-15,1%
Καινούργια φορτηγά

(ελαφρά και βαρέα)

4.511
2.714
3.425
+66,2%
+31,7%
Καινούργια λεωφορεία
140
125
221
+12,0%
-36,7%
Καινούργια δίκυκλα

(πλέον των 50 cc)

16.920
10.662
13.983
+58,7%
+21,0%

Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, ως το Μάιο, έχει ως εξής:

Segment
Μάιος 2021
Μάιος 2020

Διαφορά

(μονάδες μεριδίου)

Ιανουάριος -Μάιος 2021
Ιανουάριος -Μάιος 2020

Διαφορά

(μονάδες μεριδίου)

A
13,1%
6,1%
+7,0
9,5%
9,3%
+0,2
A-SUV
1,0%
1,7%
-0,7
1,2%
1,8%
-0,7
A TOTAL
14,1%
7,8%
+6,3
10,7%
11,1%
-0,4
B
27,7%
29,6%
-1,9
29,4%
29,1%
+0,3
B-SUV
20,7%
19,5%
+1,2
20,4%
18,1%
+2,2
B TOTAL
48,3%
49,0%
-0,7
49,7%
47,2%
+2,5
C
11,2%
12,1%
-0,9
12,8%
12,8%
-0,1
C-SUV
21,1%
24,2%
-3,1
20,8%
22,0%
-1,1
C TOTAL
32,2%
36,2%
-4,0
33,6%
34,8%
-1,2
D
1,1%
1,8%
-0,7
1,9%
1,5%
+0,4
D-SUV
2,2%
2,3%
-0,1
2,4%
2,6%
-0,2
D TOTAL
3,3%
4,1%
-0,8
4,3%
4,1%
+0,2
E
0,2%
0,2%
-0,1
0,2%
0,2%
-0,1
E-SUV
0,4%
0,3%
+0,1
0,4%
0,3%
+0,0
E TOTAL
0,5%
0,5%
+0,0
0,5%
0,6%
+0,0
F-G
0,1%
0,1%
+0,0
0,0%
0,1%
+0,0
F-G-SUV
0,1%
0,2%
-0,1
0,1%
0,1%
+0,0
F-G TOTAL
0,2%
0,3%
-0,1
0,2%
0,2%
+0,0
SPORTS
0,3%
0,2%
+0,1
0,1%
0,1%
+0,0
MPV
0,1%
0,2%
+0,0
0,1%
0,1%
+0,0
MPV-M/COMBI
0,9%
1,6%
-0,7
0,8%
1,7%
-0,9
 
100,0%
100,0%
0,0
100,0%
100,0%
0,0
(Εκ των οποίων SUV
45,4%
48,2%
-2,7
45,2%
45,0%
+0,2
Μάιος 2021 Μάιος 2020 Διαφορά (μονάδες μεριδίου)

Ιανουάριος –

Μάιος 2021

Ιανουάριος –

Μάιος 2020

Διαφορά (μονάδες μεριδίου)

Μερίδιο αγοράς

στην ΕΕ

Ιαν.-Μαρ. ‘21*

Μερίδιο αγοράς

στην ΕΕ

Ιαν.-Μαρ. ‘20*

Διαφορά (μονάδες μεριδίου)
Βενζίνη 54,5% 55,5% -1,0 51,0% 56,9% -5,9 42,2% 52,3% -10,1
Πετρέλαιο 17,1% 26,9% -9,8 19,9% 27,4% -7,4 23,2% 29,9% -6,7
Υβριδικά (HEV) 20,5% 14,4% +6,1 21,4% 13,0% +8,5 18,4% 9,4% +9,0
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) 5,1% 1,3% +3,8 5,3% 1,0% +4,4 13,9% 6,8% +7,1
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) 0,9% 1,8% -0,8 1,2% 1,8% -0,6 2,4% 1,6% +0,8
Υγραέριο

(αμιγώς ή διπλού καυσίμου)

1,8% 0,0% +1,8 1,2% 0,0% +1,2

*Εκδίδονται σε 3μηνιαία βάση

 

Σε επίπεδο ΕΕ, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε ως και τον Απρίλιο ως εξής:

Απρίλιος 2021
Απρίλιος 2020
Μεταβολή
Ιανουάριος –Απρίλιος 2021
Ιανουάριος –Απρίλιος 2020
Μεταβολή
ΕΕ(1)
862.226
270.651
+218,6%
3.422.439
2.750.659
+24,4%
ΕΕ 14(2)
759.774
223.946
+239,3%
3.032.352
2.412.886
+25,7%
ΕΕ(1) + EFTA(3)
898.227
287.832
+212,1%
3.553.335
2.858.132
+24,3%
Ελλάδα
10.198
2.434
+319,0%
33.637
23.824
+41,2%

(1) ΕΕ των 27, εκτός της Μάλτας, που δεν αποδίδει στοιχεία σε μηνιαία βάση.

(2) Μέλη της ΕΕ ως το 2004.

(3) Νορβηγία, Ισλανδία και Ελβετία.

Για να κατεβάσετε το αρχείο πατήστε εδώ