ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Αθήνα, 13η Μαΐου 2025

 

 

Θέμα: Ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων κατά τον Απρίλιο 2025.

 

Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα και από την αρχή του έτους έχουν ως εξής:

Απρίλιος

 2025

Απρίλιος

 2024

Μεταβολή 2025/2024

Καινούργια επιβατικά

14.656

13.445

9,0%

Καινούργια φορτηγά

(ελαφρά και βαρέα)

923

819

12,7%

Καινούργια λεωφορεία

97

81

19,8%

Ιανουάριος –  Απρίλιος

2025

Ιανουάριος –  Απρίλιος

 2024

Μεταβολή

2025/2024

Καινούργια επιβατικά

47.851

50.113

-4,5%

Καινούργια φορτηγά

(ελαφρά και βαρέα)

3.312

3.701

-10,5%

Καινούργια λεωφορεία

353

170

107,6%

Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, ως τον Απρίλιο, έχει ως εξής:

Segment

Απρίλιος

 2025

Απρίλιος

 2024

Διαφορά

(μονάδες μεριδίου)

Ιανουάριος – Απρίλιος

 2025

Ιανουάριος Απρίλιος

 2024

Διαφορά

(μονάδες μεριδίου)

A

10,5%

6,8%

+3,8

7,0%

6,4%

+0,6

A-SUV

2,5%

4,4%

-1,8

2,5%

2,8%

-0,3

(A TOTAL)

(13,1%)

(11,1%)

(+2,0)

(9,5%)

(9,2%)

(+0,3)

B

21,3%

23,9%

-2,6

20,9%

25,4%

-4,5

B-SUV

34,7%

34,0%

+0,7

35,6%

33,0%

+2,6

(B TOTAL)

(56,1%)

(57,9%)

(-1,8)

(56,4%)

(58,4%)

(-1,9)

C

7,2%

6,9%

+0,3

7,4%

7,4%

+0,0

C-SUV

14,9%

15,3%

-0,4

18,0%

16,5%

+1,5

(C TOTAL)

(22,1%)

(22,2%)

(-0,1)

(25,4%)

(23,9%)

(+1,5)

D

0,7%

1,7%

-1,1

1,1%

1,8%

-0,8

D-SUV

5,2%

3,7%

+1,6

5,2%

4,3%

+0,9

(D TOTAL)

(5,9%)

(5,4%)

(+0,5)

(6,2%)

(6,1%)

(+0,1)

E

0,1%

0,1%

+0,0

0,1%

0,1%

-0,0

E-SUV

0,4%

0,6%

-0,1

0,4%

0,4%

+0,0

(E TOTAL)

(0,5%)

(0,6%)

(-0,1)

(0,5%)

(0,5%)

(-0,0)

F-G

0,1%

0,1%

-0,1

0,1%

0,1%

+0,0

F-G-SUV

0,2%

0,3%

-0,1

0,2%

0,3%

-0,1

(F-G TOTAL)

(0,3%)

(0,4%)

(-0,2)

(0,4%)

(0,4%)

(-0,1)

SPORTS

0,2%

0,2%

+0,0

0,1%

0,2%

-0,0

MPV

0,0%

0,0%

-0,0

0,0%

0,0%

-0,0

MPV-M/COMBI

1,8%

2,1%

-0,2

1,4%

1,3%

+0,0

(SUV TOTAL)

(58,1%)

(58,1%)

(-0,1)

(61,9%)

(57,3%)

(+4,7)

 

100,0%

100,0%

0,0

100,0%

100,0%

0,0

Απρίλιος

 2025

Απρίλιος

 2024

Διαφορά (μονάδες μεριδίου)

ΙανουάριοςΑπρίλιος

 2025

Ιανουάριος Απρίλιος

 2024

Διαφορά (μονάδες μεριδίου)

Μερίδιο αγοράς

στην ΕΕ

Ιαν.-Μαρ. ‘25

Βενζίνη

35,2%

45,1%

-9,9

34,4%

41,7%

-7,3

28,7%

Πετρέλαιο

3,7%

9,3%

-5,7

3,7%

10,3%

-6,6

9,5%

Υβριδικά (HEV)

47,9%

33,6%

+14,3

48,5%

36,3%

+12,1

35,5%

Plug in Υβριδικά (PHEV)

5,6%

5,8%

-0,2

6,0%

5,6%

+0,4

7,6%

Αμιγώς Ηλεκτρικά (BEV)

4,3%

4,5%

-0,2

5,5%

4,4%

+1,2

15,2%

Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου)

0,0%

0,0%

-0,0

0,0%

0,1%

-0,1

3,4%

Υγραέριο

(αμιγώς ή διπλού καυσίμου)

3,3%

1,6%

+1,7

1,9%

1,7%

+0,3

 

Σε επίπεδο ΕΕ, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε για τον Μάρτιο ως εξής:

Μάρτιος 2025

Μάρτιος 2024

Μεταβολή

Ιανουάριος – Μάρτιος 2025

Ιανουάριος – Μάρτιος 2025

 

Μεταβολή

ΕΕ(1)

1.029.519

1.031.889

-0,2%

2.715.008

2.768.982

-1,9%

ΕΕ 14(2)

898.828

909.856

-1,2%

2.363.563

2.421.784

-2,4%

ΕΕ(1) + EFTA(3)

1.065.525

1.065.637

+0,0%

2.801.555

2.849.140

-1,7%

Ελλάδα

12.719

12.465

+2,0%

33.196

36.668

-9,5%

(1) ΕΕ των 27. (2) Μέλη της ΕΕ ως το 2004. (3) Νορβηγία, Ισλανδία και Ελβετία.

Για να κατεβάσετε το αρχείο πατήστε εδώ