ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Αθήνα, 12η Μαΐου 2023
Θέμα: Ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων κατά τον Απρίλιο 2023.
Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα και από την αρχή του έτους έχουν ως εξής:
Απρίλιος 2023 |
Απρίλιος 2022 |
Μεταβολή 2023/2022 |
|
Καινούργια επιβατικά |
10.242 |
9.289 |
+10,3% |
Καινούργια φορτηγά
(ελαφρά και βαρέα) |
754 |
897 |
-15,9% |
Καινούργια λεωφορεία |
14 |
23 |
-39,1% |
Ιανουάριος – Απρίλιος 2023 |
Ιανουάριος – Απρίλιος 2022 |
Μεταβολή 2023/2022 |
|
Καινούργια επιβατικά |
44.014 |
31.716 |
+38,8% |
Καινούργια φορτηγά
(ελαφρά και βαρέα) |
3.818 |
3.076 |
+24,1% |
Καινούργια λεωφορεία |
77 |
60 |
+28,3% |
Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, ως το Απρίλιο, έχει ως εξής:
Segment |
Απρίλιος 2023 |
Απρίλιος 2022 |
Διαφορά
(μονάδες μεριδίου) |
Ιανουάριος – Απρίλιος 2023 |
Ιανουάριος – Απρίλιος 2022 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
A |
7,6% |
6,2% |
+1,4 |
6,1% |
7,3% |
-1,2 |
A-SUV |
2,4% |
0,6% |
+1,8 |
1,4% |
0,8% |
+0,6 |
A TOTAL |
10,0% |
6,8% |
+3,2 |
7,5% |
8,1% |
-0,6 |
B |
26,9% |
24,3% |
+2,6 |
29,8% |
23,9% |
+5,9 |
B-SUV |
23,4% |
24,7% |
-1,3 |
25,3% |
26,2% |
-0,9 |
B TOTAL |
50,3% |
49,0% |
+1,3 |
55,1% |
50,1% |
+5,0 |
C |
11,1% |
10,8% |
+0,3 |
8,1% |
9,7% |
-1,7 |
C-SUV |
20,3% |
25,3% |
-5,0 |
21,4% |
24,1% |
-2,7 |
C TOTAL |
31,5% |
36,2% |
-4,7 |
29,5% |
33,8% |
-4,3 |
D |
1,3% |
1,7% |
-0,4 |
1,3% |
1,4% |
-0,1 |
D-SUV |
5,0% |
4,6% |
+0,4 |
4,9% |
4,8% |
+0,1 |
D TOTAL |
6,3% |
6,3% |
+0,1 |
6,2% |
6,3% |
+0,0 |
E |
0,1% |
0,2% |
+0,0 |
0,1% |
0,1% |
+0,0 |
E-SUV |
0,4% |
0,5% |
-0,2 |
0,4% |
0,4% |
+0,0 |
E TOTAL |
0,5% |
0,7% |
-0,2 |
0,5% |
0,5% |
+0,0 |
F-G |
0,1% |
0,1% |
+0,1 |
0,2% |
0,1% |
+0,0 |
F-G-SUV |
0,3% |
0,2% |
+0,1 |
0,3% |
0,3% |
+0,0 |
F-G TOTAL |
0,4% |
0,3% |
+0,2 |
0,4% |
0,4% |
+0,0 |
SPORTS |
0,2% |
0,2% |
+0,1 |
0,2% |
0,1% |
+0,1 |
MPV |
0,1% |
0,1% |
+0,1 |
0,1% |
0,0% |
+0,0 |
MPV-M/COMBI |
0,6% |
0,6% |
+0,1 |
0,4% |
0,6% |
-0,1 |
100,0% |
100,0% |
0,0 |
100,0% |
100,0% |
0,0 |
|
(Εκ των οποίων SUV) |
51,8% |
55,9% |
-4,1 |
53,7% |
56,6% |
-2,9 |
Απρίλιος 2023 |
Απρίλιος 2022 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
Ιανουάριος – Απρίλιος 2023 |
Ιανουάριος – Απρίλιος 2022 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
Μερίδιο αγοράς στην ΕΕ Ιαν.-Μαρ ‘23 |
|
Βενζίνη |
46,6% |
44,8% |
+1,8 |
44,8% |
45,1% |
-0,4 |
37,4% |
Πετρέλαιο |
11,7% |
16,2% |
-4,5 |
15,5% |
15,6% |
-0,1 |
15,0% |
Υβριδικά (HEV) |
29,5% |
28,4% |
+1,0 |
27,7% |
27,8% |
-0,1 |
25,2% |
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) |
8,8% |
8,2% |
+0,6 |
9,2% |
8,0% |
+1,2 |
19,3% |
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) |
0,5% |
0,5% |
+0,0 |
0,3% |
0,8% |
-0,4 |
3,1% |
Υγραέριο
(αμιγώς ή διπλού καυσίμου) |
3,0% |
1,9% |
+1,1 |
2,5% |
2,7% |
-0,2 |
Σε επίπεδο ΕΕ, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε για τον Μάρτιο ως εξής:
Μάρτιος 2023 |
Μάρτιος 2022 |
Μεταβολή |
Ιανουάριος- Μάρτιος 2023 |
Ιανουάριος- Μάρτιος 2022 |
Μεταβολή |
|
ΕΕ(1) |
1.087.939 |
844.819 |
+28,8% |
2.650.711 |
2.247.580 |
+17,9% |
ΕΕ 14(2) |
960.914 |
740.256 |
+29,8% |
2.326.723 |
1.972.213 |
+18,0% |
ΕΕ(1) + EFTA(3) |
1.134.322 |
884.230 |
+28,3% |
2.741.691 |
2.337.367 |
+17,3% |
Ελλάδα |
13.284 |
8.410 |
+58,0% |
33.772 |
22.427 |
+50,6% |
(1) ΕΕ των 27.
(2) Μέλη της ΕΕ ως το 2004.
(3) Νορβηγία, Ισλανδία και Ελβετία.
Για να κατεβάσετε το αρχείο πατήστε εδώ