ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Αθήνα, 12η Ιουλίου 2022
Θέμα: Ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων κατά τον Ιούνιο 2022.
Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα και από την αρχή του έτους έχουν ως εξής:
Ιούνιος 2022 |
Ιούνιος 2021 |
Μεταβολή 2022/2021 |
|
Καινούργια επιβατικά |
11.092 |
13.875 |
-20,1% |
Καινούργια φορτηγά
(ελαφρά και βαρέα) |
1.087 |
923 |
+17,8% |
Καινούργια λεωφορεία |
26 |
61 |
-57,4% |
Ιανουάριος – Ιούνιος 2022 |
Ιανουάριος – Ιούνιος 2021 |
Μεταβολή
2022/2021 |
|
Καινούργια επιβατικά |
54.799 |
58.362 |
-6,1% |
Καινούργια φορτηγά
(ελαφρά και βαρέα) |
5.007 |
5.434 |
-7,9% |
Καινούργια λεωφορεία |
115 |
201 |
-42,8% |
Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, ως τον Ιούνιο, έχει ως εξής:
Segment |
Ιούνιος 2022 |
Ιούνιος 2021 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
Ιανουάριος -Ιούνιος 2022 |
Ιανουάριος –Ιούνιος 2021 |
Διαφορά
(μονάδες μεριδίου) |
A |
11,9% |
12,4% |
-0,5 |
8,5% |
10,2% |
-1,7 |
A-SUV |
2,9% |
1,2% |
+1,7 |
1,5% |
1,2% |
+0,3 |
A TOTAL |
14,8% |
13,6% |
+1,1 |
10,0% |
11,4% |
-1,4 |
B |
22,1% |
26,8% |
-4,7 |
24,4% |
28,7% |
-4,3 |
B-SUV |
22,0% |
24,1% |
-2,0 |
25,4% |
21,3% |
+4,1 |
B TOTAL |
44,2% |
50,9% |
-6,7 |
49,8% |
50,0% |
-0,1 |
C |
10,2% |
11,8% |
-1,5 |
10,2% |
12,5% |
-2,4 |
C-SUV |
21,6% |
17,9% |
+3,7 |
22,6% |
20,1% |
+2,4 |
C TOTAL |
31,8% |
29,6% |
+2,2 |
32,7% |
32,7% |
+0,1 |
D |
1,1% |
1,7% |
-0,6 |
1,2% |
1,8% |
-0,6 |
D-SUV |
5,3% |
2,2% |
+3,2 |
4,2% |
2,3% |
+2,0 |
D TOTAL |
6,4% |
3,8% |
+2,6 |
5,5% |
4,1% |
+1,4 |
E |
0,1% |
0,1% |
+0,0 |
0,1% |
0,1% |
-0,0 |
E-SUV |
1,1% |
0,5% |
+0,6 |
0,6% |
0,5% |
+0,1 |
E TOTAL |
1,2% |
0,6% |
+0,7 |
0,7% |
0,6% |
+0,1 |
F-G |
0,1% |
0,1% |
+0,1 |
0,1% |
0,0% |
+0,0 |
F-G-SUV |
0,1% |
0,0% |
+0,1 |
0,1% |
0,1% |
+0,1 |
F-G TOTAL |
0,3% |
0,1% |
+0,2 |
0,2% |
0,1% |
+0,1 |
SPORTS |
0,1% |
0,2% |
-0,1 |
0,2% |
0,2% |
+0,0 |
MPV |
0,2% |
0,2% |
+0,0 |
0,1% |
0,1% |
+0,0 |
MPV-M/COMBI |
1,0% |
0,9% |
+0,1 |
0,7% |
0,8% |
-0,1 |
100,0% |
100,0% |
0,0 |
100,0% |
100,0% |
0,0 |
|
(Εκ των οποίων SUV |
53,1% |
45,8% |
+7,3 |
54,4% |
45,4% |
+9,1) |
Ιούνιος 2022 | Ιούνιος 2021 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
Ιανουάριος – Ιούνιος 2022 |
Ιανουάριος – Ιούνιος 2021 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Μερίδιο αγοράς
στην ΕΕ Ιαν.-Μαρ. ‘22* |
Μερίδιο αγοράς
στην ΕΕ Ιαν.-Μαρ. ‘21* |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | |
Βενζίνη | 47,0% | 56,2% | -9,2 | 47,0% | 52,2% | -5,2 | 36,0% | 40,8% | -4,8 |
Πετρέλαιο | 10,7% | 14,7% | -4,0 | 14,1% | 18,7% | -4,6 | 16,8% | 22,1% | -5,3 |
Υβριδικά (HEV) | 32,1% | 20,4% | +11,7 | 28,3% | 21,2% | +7,1 | 25,1% | 20,9% | +4,2 |
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) | 7,2% | 5,9% | +1,2 | 7,5% | 5,5% | +2,0 | 18,8% | 13,9% | +4,9 |
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 0,4% | 1,0% | -0,5 | 0,6% | 1,1% | -0,5 | 3,3% | 2,3% | +1,0 |
Υγραέριο
(αμιγώς ή διπλού καυσίμου) |
2,6% | 1,8% | +0,8 | 2,5% | 1,3% | +1,2 |
*Εκδίδονται σε 3μηνιαία βάση
Σε επίπεδο ΕΕ, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε ως και τον Μάιο ως εξής:
Μάιος 2022 |
Μάιος 2021 |
Μεταβολή |
Ιανουάριος –Μάιος 2022 |
Ιανουάριος –Μάιος 2021 |
Μεταβολή |
|
ΕΕ(1) |
791.546 |
891.125 |
-11,2% |
3.721.774 |
4.313.839 |
-13,7% |
ΕΕ 14(2) |
691.338 |
781.310 |
-11,5% |
3.257.837 |
3.813.859 |
-14,6% |
ΕΕ(1) + EFTA(3) |
823.755 |
926.518 |
-11,1% |
3.870.477 |
4.480.125 |
-13,6% |
Ελλάδα |
11.991 |
10.850 |
+10,5% |
43.707 |
44.487 |
-1,8% |
(1) ΕΕ των 27, εκτός της Μάλτας, που δεν αποδίδει στοιχεία σε μηνιαία βάση.
(2) Μέλη της ΕΕ ως το 2004.
(3) Νορβηγία, Ισλανδία και Ελβετία.
Για να κατεβάσετε το αρχείο πατήστε εδώ