ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Αθήνα, 12η Ιουλίου 2022

 

 

 

Θέμα: Ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων κατά τον Ιούνιο 2022.

 

Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα και από την αρχή του έτους έχουν ως εξής:

Ιούνιος 2022
Ιούνιος 2021
Μεταβολή 2022/2021
Καινούργια επιβατικά
11.092
13.875
-20,1%
Καινούργια φορτηγά

(ελαφρά και βαρέα)

1.087
923
+17,8%
Καινούργια λεωφορεία
26
61
-57,4%
Ιανουάριος – Ιούνιος 2022
Ιανουάριος – Ιούνιος 2021
Μεταβολή

2022/2021

Καινούργια επιβατικά
54.799
58.362
-6,1%
Καινούργια φορτηγά

(ελαφρά και βαρέα)

5.007
5.434
-7,9%
Καινούργια λεωφορεία
115
201
-42,8%

Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, ως τον Ιούνιο, έχει ως εξής:

Segment
Ιούνιος 2022
Ιούνιος 2021

Διαφορά

(μονάδες μεριδίου)

Ιανουάριος -Ιούνιος 2022
Ιανουάριος –Ιούνιος 2021
Διαφορά

(μονάδες μεριδίου)

A
11,9%
12,4%
-0,5
8,5%
10,2%
-1,7
A-SUV
2,9%
1,2%
+1,7
1,5%
1,2%
+0,3
A TOTAL
14,8%
13,6%
+1,1
10,0%
11,4%
-1,4
B
22,1%
26,8%
-4,7
24,4%
28,7%
-4,3
B-SUV
22,0%
24,1%
-2,0
25,4%
21,3%
+4,1
B TOTAL
44,2%
50,9%
-6,7
49,8%
50,0%
-0,1
C
10,2%
11,8%
-1,5
10,2%
12,5%
-2,4
C-SUV
21,6%
17,9%
+3,7
22,6%
20,1%
+2,4
C TOTAL
31,8%
29,6%
+2,2
32,7%
32,7%
+0,1
D
1,1%
1,7%
-0,6
1,2%
1,8%
-0,6
D-SUV
5,3%
2,2%
+3,2
4,2%
2,3%
+2,0
D TOTAL
6,4%
3,8%
+2,6
5,5%
4,1%
+1,4
E
0,1%
0,1%
+0,0
0,1%
0,1%
-0,0
E-SUV
1,1%
0,5%
+0,6
0,6%
0,5%
+0,1
E TOTAL
1,2%
0,6%
+0,7
0,7%
0,6%
+0,1
F-G
0,1%
0,1%
+0,1
0,1%
0,0%
+0,0
F-G-SUV
0,1%
0,0%
+0,1
0,1%
0,1%
+0,1
F-G TOTAL
0,3%
0,1%
+0,2
0,2%
0,1%
+0,1
SPORTS
0,1%
0,2%
-0,1
0,2%
0,2%
+0,0
MPV
0,2%
0,2%
+0,0
0,1%
0,1%
+0,0
MPV-M/COMBI
1,0%
0,9%
+0,1
0,7%
0,8%
-0,1
 
100,0%
100,0%
0,0
100,0%
100,0%
0,0
(Εκ των οποίων SUV
53,1%
45,8%
+7,3
54,4%
45,4%
+9,1)
Ιούνιος 2022 Ιούνιος 2021 Διαφορά (μονάδες μεριδίου)

Ιανουάριος –

Ιούνιος 2022

Ιανουάριος –

Ιούνιος 2021

Διαφορά (μονάδες μεριδίου) Μερίδιο αγοράς

στην ΕΕ

Ιαν.-Μαρ. ‘22*

Μερίδιο αγοράς

στην ΕΕ

Ιαν.-Μαρ. ‘21*

Διαφορά (μονάδες μεριδίου)
Βενζίνη 47,0% 56,2% -9,2 47,0% 52,2% -5,2 36,0% 40,8% -4,8
Πετρέλαιο 10,7% 14,7% -4,0 14,1% 18,7% -4,6 16,8% 22,1% -5,3
Υβριδικά (HEV) 32,1% 20,4% +11,7 28,3% 21,2% +7,1 25,1% 20,9% +4,2
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) 7,2% 5,9% +1,2 7,5% 5,5% +2,0 18,8% 13,9% +4,9
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) 0,4% 1,0% -0,5 0,6% 1,1% -0,5 3,3% 2,3% +1,0
Υγραέριο

(αμιγώς ή διπλού καυσίμου)

2,6% 1,8% +0,8 2,5% 1,3% +1,2

*Εκδίδονται σε 3μηνιαία βάση

 

Σε επίπεδο ΕΕ, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε ως και τον Μάιο ως εξής:

Μάιος 2022
Μάιος 2021
Μεταβολή
Ιανουάριος –Μάιος 2022
Ιανουάριος –Μάιος 2021
Μεταβολή
ΕΕ(1)
791.546
891.125
-11,2%
3.721.774
4.313.839
-13,7%
ΕΕ 14(2)
691.338
781.310
-11,5%
3.257.837
3.813.859
-14,6%
ΕΕ(1) + EFTA(3)
823.755
926.518
-11,1%
3.870.477
4.480.125
-13,6%
Ελλάδα
11.991
10.850
+10,5%
43.707
44.487
-1,8%

(1) ΕΕ των 27, εκτός της Μάλτας, που δεν αποδίδει στοιχεία σε μηνιαία βάση.

(2) Μέλη της ΕΕ ως το 2004.

(3) Νορβηγία, Ισλανδία και Ελβετία.

Για να κατεβάσετε το αρχείο πατήστε εδώ