ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Αθήνα, 13η Ιανουαρίου 2023

 

 

 

Θέμα: Ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων κατά το έτος 2022.

 

Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα και από την αρχή του έτους έχουν ως εξής:

Δεκέμβριος 2022

Δεκέμβριος 2021

Μεταβολή 2022/2021

Καινούργια επιβατικά

6.486

5.655

+14,7%

Καινούργια φορτηγά

(ελαφρά και βαρέα)

809

735

+10,1%

Καινούργια λεωφορεία

68

72

-5,6%

Ιανουάριος – Δεκέμβριος 2022

Ιανουάριος – Δεκέμβριος 2021

Μεταβολή

2022/2021

Καινούργια επιβατικά

105.283

100.911

+4,3%

Καινούργια φορτηγά

(ελαφρά και βαρέα)

10.340

10.994

-5,9%

Καινούργια λεωφορεία

261

454

-42,5%

Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, για το 2022, έχει ως εξής:

Segment

Δεκέμβριος 2022

Δεκέμβριος 2021

Διαφορά

(μονάδες μεριδίου)

Ιανουάριος –

Δεκέμβριος 2022

Ιανουάριος

Δεκέμβριος 2021

Διαφορά

(μονάδες μεριδίου)

A

2,8%

6,7%

-3,9

7,0%

9,9%

-2,9

A-SUV

1,4%

0,8%

+0,7

1,8%

1,2%

+0,6

A TOTAL

4,2%

7,5%

-3,3

8,8%

11,1%

-2,3

B

21,6%

16,1%

+5,5

24,9%

26,3%

-1,4

B-SUV

24,2%

25,4%

-1,2

24,3%

22,0%

+2,3

B TOTAL

45,8%

41,5%

+4,3

49,2%

48,3%

+0,9

C

11,6%

12,7%

-1,1

10,7%

12,5%

-1,8

C-SUV

27,6%

28,1%

-0,5

22,5%

21,4%

+1,1

C TOTAL

39,2%

40,9%

-1,6

33,2%

33,9%

-0,7

D

1,6%

2,3%

-0,7

1,3%

1,9%

-0,6

D-SUV

7,2%

5,6%

+1,6

5,4%

2,8%

+2,6

D TOTAL

8,8%

7,9%

+0,9

6,8%

4,7%

+2,0

E

0,1%

0,4%

-0,3

0,1%

0,2%

-0,1

E-SUV

0,5%

0,6%

-0,1

0,5%

0,5%

-0,0

E TOTAL

0,5%

1,0%

-0,5

0,6%

0,6%

-0,1

F-G

0,4%

0,1%

+0,2

0,1%

0,1%

+0,1

F-G-SUV

0,4%

0,1%

+0,3

0,3%

0,1%

+0,2

F-G TOTAL

0,8%

0,3%

+0,5

0,4%

0,1%

+0,3

SPORTS

0,1%

0,2%

-0,2

0,2%

0,2%

+0,0

MPV

0,0%

0,1%

-0,1

0,1%

0,1%

+0,0

MPV-M/COMBI

0,5%

0,5%

-0,1

0,7%

0,8%

-0,1

 

100,0%

100,0%

0,0

100,0%

100,0%

0,0

(Εκ των οποίων SUV

61,3%

60,6%

+0,7

54,8%

48,0%

+6,8)

Δεκέμβριος 2022 Δεκέμβριος 2021 Διαφορά (μονάδες μεριδίου) Ιανουάριος –

Δεκέμβριος 2022

Ιανουάριος –

Δεκέμβριος 2021

Διαφορά (μονάδες μεριδίου) Μερίδιο αγοράς

στην ΕΕ

Ιαν.-Σεπ. ‘22*

Μερίδιο αγοράς

στην ΕΕ

Ιαν.-Σεπ. ‘21*

Διαφορά (μονάδες μεριδίου)
Βενζίνη 40,3% 40,5% -0,2 44,8% 49,2% -4,4 37,9% 41,2% -3,3
Πετρέλαιο 18,8% 12,9% +5,9 16,3% 17,4% -1,1 17,1% 20,4% -3,3
Υβριδικά (HEV) 23,9% 26,9% -3,0 27,6% 23,2% +4,4 22,8% 19,6% +3,1
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) 12,9% 13,2% -0,3 7,9% 6,9% +1,0 19,2% 16,1% +3,1
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) 0,6% 1,5% -1,0 0,6% 1,3% -0,7 3,0% 2,7% +0,3
Υγραέριο

(αμιγώς ή διπλού καυσίμου)

3,7% 5,0% -1,4 2,9% 2,0% +0,8

*Εκδίδονται σε 3μηνιαία βάση

 

Σε επίπεδο ΕΕ, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε ως και τον Νοέμβριο ως εξής:

Νοέμβριος 2022
Νοέμβριος 2021
Μεταβολή
Ιανουάριος –Νοέμβριος 2022
Ιανουάριος –Νοέμβριος 2021
Μεταβολή
ΕΕ(1)
829.527
713.273
+16,3%
8.359.317
8.904.430
-6,1%
ΕΕ 14(2)
736.134
625.121
+17,8%
7.325.391
7.819.961
-6,3%
ΕΕ(1) + EFTA(3)
871.741
748.340
+16,5%
8.710.514
9.285.608
-6,2%
Ελλάδα
8.070
7.165
+12,6%
98.797
95.256
+3,7%

(1) ΕΕ των 27, εκτός της Μάλτας, που δεν αποδίδει στοιχεία σε μηνιαία βάση.

(2) Μέλη της ΕΕ ως το 2004.

(3) Νορβηγία, Ισλανδία και Ελβετία.

Για να κατεβάσετε το αρχείο πατήστε εδώ