ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Αθήνα, 10η Νοεμβρίου 2022

 

 

 

Θέμα: Ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων κατά τον Οκτώβριο 2022.

 

Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα και από την αρχή του έτους έχουν ως εξής:

Οκτώβριος 2022

Οκτώβριος 2021

Μεταβολή 2022/2021

Καινούργια επιβατικά

7.801

6.335

+23,1%

Καινούργια φορτηγά

(ελαφρά και βαρέα)

927

929

-0,2%

Καινούργια λεωφορεία

11

32

-65,6%

Ιανουάριος – Οκτώβριος 2022

Ιανουάριος – Οκτώβριος 2021

Μεταβολή

2022/2021

Καινούργια επιβατικά

90.737

88.091

+3,0%

Καινούργια φορτηγά

(ελαφρά και βαρέα)

8.661

9.374

-7,6%

Καινούργια λεωφορεία

174

349

-50,1%

Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, ως και τον Οκτώβριο, έχει ως εξής:

Segment

Οκτώβριος 2022

Οκτώβριος 2021

Διαφορά

(μονάδες μεριδίου)

Ιανουάριος -Οκτώβριος 2022

Ιανουάριος –Οκτώβριος 2021

Διαφορά

(μονάδες μεριδίου)

A

4,8%

7,6%

-2,8

7,3%

10,0%

-2,7

A-SUV

2,3%

1,2%

+1,1

1,9%

1,3%

+0,6

A TOTAL

7,1%

8,8%

-1,7

9,2%

11,3%

-2,1

B

25,6%

20,7%

+4,9

25,2%

27,4%

-2,2

B-SUV

18,2%

26,6%

-8,4

24,2%

21,8%

+2,4

B TOTAL

43,8%

47,3%

-3,5

49,4%

49,2%

+0,2

C

14,8%

11,5%

+3,3

10,7%

12,7%

-1,9

C-SUV

24,5%

25,7%

-1,2

22,2%

20,6%

+1,6

C TOTAL

39,3%

37,2%

+2,1

32,9%

33,2%

-0,3

D

2,1%

1,7%

+0,4

1,3%

1,9%

-0,6

D-SUV

5,9%

3,3%

+2,6

5,3%

2,5%

+2,7

D TOTAL

8,0%

5,0%

+3,0

6,6%

4,4%

+2,2

E

0,1%

0,3%

-0,2

0,1%

0,1%

-0,0

E-SUV

0,6%

0,3%

+0,3

0,5%

0,5%

-0,0

E TOTAL

0,6%

0,6%

+0,1

0,5%

0,6%

-0,1

F-G

0,2%

0,1%

+0,1

0,1%

0,1%

+0,1

F-G-SUV

0,2%

0,0%

+0,1

0,3%

0,1%

+0,2

F-G TOTAL

0,3%

0,1%

+0,2

0,4%

0,1%

+0,3

SPORTS

0,3%

0,2%

+0,1

0,2%

0,2%

+0,0

MPV

0,0%

0,0%

+0,0

0,1%

0,1%

+0,0

MPV-M/COMBI

0,6%

0,8%

-0,2

0,7%

0,8%

-0,1

 

100,0%

100,0%

0,0

100,0%

100,0%

0,0

(Εκ των οποίων SUV

51,5%

57,1%

-5,6

54,3%

46,8%
+7,6)

Οκτώβριος 2022

Οκτώβριος 2021

Διαφορά (μονάδες μεριδίου)

Ιανουάριος –

Οκτώβριος 2022

Ιανουάριος –

Οκτώβριος 2021

Διαφορά (μονάδες μεριδίου)

Μερίδιο αγοράς

στην ΕΕ

Ιαν.-Σεπ. ‘22*

Μερίδιο αγοράς

στην ΕΕ

Ιαν.-Σεπ. ‘21*

Διαφορά (μονάδες μεριδίου)

Βενζίνη

39,2%

42,8%

-3,6

45,4%

50,4%

-5,0

37,9%

41,2%

-3,3

Πετρέλαιο

19,2%

16,6%

+2,6

16,3%

17,7%

-1,5

17,1%

20,4%

-3,3

Υβριδικά (HEV)

26,4%

27,4%

-1,0

27,4%

22,7%

+4,7

22,8%

19,6%

+3,1

Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV)

10,6%

9,1%

+1,6

7,4%

6,1%

+1,3

19,2%

16,1%

+3,1

Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου)

0,7%

1,4%

-0,7

0,7%

1,3%

-0,7

3,0%

2,7%

+0,3

Υγραέριο

(αμιγώς ή διπλού καυσίμου)

3,9%

2,7%

+1,2

2,8%

1,7%

+1,1

*Εκδίδονται σε 3μηνιαία βάση

 

Σε επίπεδο ΕΕ, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε ως και τον Σεπτέμβριο ως εξής:

Σεπτέμβριος 2022

Σεπτέμβριος 2021

Μεταβολή

Ιανουάριος –Σεπτέμβριος 2022

Ιανουάριος –Σεπτέμβριος 2021

Μεταβολή

ΕΕ(1)

787.870

718.718

+9,6%

6.784.318

7.526.831

-9,9%

ΕΕ 14(2)

694.553

632.963

+9,7%

5.932.847

6.611.836

-10,3%

ΕΕ(1) + EFTA(3)

824.657

757.531

+8,9%

7.062.747

7.845.563

-10,0%

Ελλάδα

8.606

6.610

+30,2%

82.936

81.756

+1,4%

(1) ΕΕ των 27, εκτός της Μάλτας, που δεν αποδίδει στοιχεία σε μηνιαία βάση.

(2) Μέλη της ΕΕ ως το 2004.

(3) Νορβηγία, Ισλανδία και Ελβετία.

Για να κατεβάσετε το αρχείο πατήστε εδώ